poniedziałek, 11 marca 2013

Cicer cum Caule

Bajka
Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń i miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe!!! Hi, hi
„Balansować na linie wysoko ponad spojrzeniem Twych oczu”
˜”*°°*”˜
Codziennie robimy ćwiczenia
10 przykazań gimnastyki w łóżku według lekarzy tybetańskich
˜”*°°*”˜
CIEKAWOSTKI;
EKSTRAKT Z PESTEK WINOGRON NISZCZY KOMÓRKI RAKOWE
Wyniki badań opublikowanych w czasopiśmie Carcinogenesis pokazują, że ekstrakt z pestek winogron niszczy komórki raka płaskonabłonkowego atakującego skórę głowę i szyi, jednocześnie nie naruszając zdrowych komórek.
Komórki rakowe charakteryzują się szybkim wzrostem, jednak kiedy nie mają ku temu odpowiednich warunków, umierają. Ekstrakt z pestek winogron tworzy właśnie takie niekorzystne warunki – uszkadza DNA komórek nowotworowych (poprzez wzrost reaktywnych form tlenu) oraz uniemożliwia ich naprawę (obniżając poziom molekuł naprawczych DNA).
Przeprowadzając badania na myszach naukowcy nie zaobserwowali żadnego toksycznego wpływu ekstraktu winogronowego na zdrowe komórki – pozostawały one niezniszczone.
Profesor Rajesh Agarwal uważa, że komórki nowotworowe, w przeciwieństwie do komórek zdrowych, mają wiele wadliwych szlaków metabolicznych i są bardzo wrażliwe, gdy szlaki te są modyfikowane.
Publikacja z; - MedicalXpress
˜”*°°*”˜
Zatem jemy winogrona z pestkami, gryząc je dobrze – mimo, że cukrzycy powinni unikać.
Oczywiście w ograniczonych ilościach.
˜”*°°*”˜
Dzisiaj wymyśliłam coś zupełnie nowego;
Miseczkę do  potraw, którą można zjeść.
Zobaczymy jak się sprawdzi, zrobiłam ją z płatka ryżowego, wcześniej namoczonego a później nałożonego na blaszaną miseczkę i podpieczonego razem z tą w piekarniku.
Wygląda rewelacyjnie, dzisiaj udekoruję mój obiadek ale już mam pomysły, na desery, które mogą wyglądać po prostu bajkowo.
Dzisiejszy obiad jest zrobiony z poprzednich moich dań –
jednak w zupełnie nowej aranżacji.
Warto czasami schować do lodówki, coś co było pyszne a czego nie byliśmy w stanie zjeść.
Z sajgonki jednej zrobiłam 2 bicze z boczkiem
Do kapusty dodałam fasolę i mam miseczkę kapusty z grochem.
Do tego szaleństwo zielenin z wymienionym wcześniej winogronem w roli głównej.
Czyli;
Dzisiaj jemy z Szabajem ten właśnie
Cicer cum Caule – czyli Groch z kapustą
 Przy tej okazji przypomniała mi się jedna z perełek Tuwima:
KONIUGACJA
 „Pewien cudzoziemiec skarżył się na trudny
 język polski.
Jako dowód przytaczał
koniugację czasownika "jeść":
ja jem – od "jajo"
ty jesz – od "tyć"
on je – przecież JE to czwarty przypadek
liczby mnogiej od ONA, więc KOGO on i CO?
my jemy – od "myć"
wy jecie – od "wyć"
oni jedzą – od "echać”
(my jedziemy, wy jedziecie, oni jedzą)”

Zbliża się sezon świąteczny, więc "groch z kapustą"
w wykonaniu Juliana Tuwima może okazać się bardzo trafionym prezentem, choć to nie całkiem te święta.
˜”*°°*”˜

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga