piątek, 7 kwietnia 2023

Chiński gorący garnek, Wojciech F i inni ludzie z oddziału chirurgii onkologicznej Kopernika.

Bajsza`,

Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń, miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe. Hi, hi 144412

Ściąganie pobieranie, udostępnianie zdjęć i treści - jest zabronione – objęte prawem autorskim.

07 kwietnia 2023

Odchodzę w mrok.

  Chiński gorący garnek, Wojciech F i inni ludzie z oddziału chirurgii onkologicznej Kopernika.

Lekarze:

prof. dr hab. n. med. Agnieszka Kołacińska-Wow

dr n. med. Maciej Naze

dr n. med. Arkadiusz Przybył

dr n. med. Magdalena Świątkowska

dr n. med. Mariusz Pawlak

dr n. med. Beata Romanowska-Pietrasiak (specjalista genetyki klinicznej, lekarz rodzinny)

lek. Marek Bamberski

lek. Wojciech Fałek

lek. Marek Tazbir

lek. Mateusz Jęckowski

lek. Kinga Rośniak-Gasińska

lek. Ewa Hejwowska

lek. Michał Wojtyniak

lek. Marta Włodarczyk

lek. Joanna Siembor

lek. Michał Galicki

lek. Jarosław Jaśniewski

lek. Agnieszka Popiel

3 dnia po rezonansie zadzwoniła p. koordynator i oświadczyła, że 27 mam „zabieg”, – czyli założenie stomii.

To się dzieje naprawdę.

Zarówno Aga jak i moja kuzynka a nawet sąsiad z góry uważali, że powinnam się zgodzić. LEKARZE WIEDZĄ, CO ROBIĄ. „Trudno siła złego na jednego”.

Skoro wiedzą!!!

Pójdę na tę operację.

Muszę się oswoić z tą myślą.

Moja mama umarła na stole operacyjnym, bo lekarze twierdzili, że histeryzuje a ona miała martwicę jelit.

„Mam umalowane paznokcie mogę już umrzeć na operacji” - powiedziała.
 Przesądna ze mnie kobitka, nie umaluję paznokci i nie umyję włosów.

2 dni później o 8 rano znowu dzwoni koordynatorka.

Zwolnił nam się termin, czy może pani dzisiaj przyjechać na zabieg.

Myślę - jakaś delikwentka zjechała nogami do przodu zanim weszła na operację i szukają zastępstwa na jej miejsce.

NIE - NIE mogę nie jestem przygotowana psychicznie – mam jeszcze 2 tygodnie. Odmówiłam, bo miałam umalowane paznokcie i umyte włosy.

 Ech ty niepokorna bestio wtedy zaczęła mnie ogarniać asertywność.

Zawsze wahałam się, czy powiedzieć NIE zwykle później ponosi się konsekwencje. Babcia mówiła.

Przesądna powinna być asertywna. 

Widziałam w allegro chiński Multicooker 

postanowiłam go kupić, żebym miała, po co wracać do domu. 

Jeszcze wtedy nie miałam skojarzeń garnka i lekarzy z Kopernika.

Sąsiad z góry przysłał mi sms, co powinnam zabrać do szpitala.

Jakiś obłęd.

Oni tam nic nie mają.

27 Z walizką akcesoriów zawieziono mnie na operację. Do sali wózkiem – kosząc wszystko i wszystkich po drodze. Bez buzi, buzi bez „połam nogi” a jednak było sąsiedzkie „cześć”.

Gdy pytałam koordynator, kiedy ten zabieg – powiedziała „27” – Tak z marszu? „Nie idzie pani poleżeć sobie w szpitalu”.

Coś bez nazwy.

Dopiero po operacji dowiedziałam się o tych medycznych „procedurach” – ten

termin tam reguluje wszystko.

Nie ma zlituj się.

 

 Przyjmują praktycznie na stół operacyjny określają, kiedy wracasz do domu i nikogo nie obchodzi czy wracasz w worku, czy o kulach, na wózku zalana krwią, czy żywa czy martwa To przewiduje „procedura” i lekarze się z tobą nie patyczkują.

Nikt Ci nie powie, co dalej.

Stajesz się mielonką, której trzeba się jak najszybciej pozbyć.

Nie pamiętam jak mnie zabierali.

Ach właśnie córka nie przyleciała, bo złapała Coronavirusa. To straszne jak nie czujesz obok nikogo, kogo kochasz.

Choć cały czas telefonicznie mi kibicowała. Ten moment jak nie możesz chwycić kochającą ciepłą dłoń pokazuje Ci jak                                                                                                                                                                                            bardzo jesteś sam w momentach

krytycznych i jak w sumie jesteś sam na tym świecie, bez względu jak żyłeś i kim byłeś.

Los i procedury decydują o wszystkim. Staliśmy się robotami, bez skrupułów.

 I niby współczucie dla psa przywiązanego do drzewa, zbiórki dla inwalidów.

To wszystko jest jak bańka mydlana pęknie przy lada podmuchu wiatru

Confiteor

Bosi na ulicach świata

Nadzy na ulicach świata

Głodni na ulicach świata

Moja wina

Moja wina

Moja bardzo

wielka wina!

Zgroza i nie widać końca zgrozy

Zbrodnia i nie widać końca zbrodni

Wojna i nie widać końca wojny

Moja wina

Moja wina

Moja bardzo

wielka wina!

Zagubieni w dżungli miasta

-moja wina

Obojętność objęć straszna

-moja wina

Bez miłości bez czułości

-moja wina

Bez sumienia i bez drżenia

-moja wina

Bez pardonu wśród betonu

-moja wina

Na kamieniu rośnie kamień

-moja wina

Manna manna narkomanna

-moja wina

Dokąd idziesz po omacku

-moja wina

I nie słychać końca płaczu

-moja wina

Jedni cicho upadają

-moja wina

Drudzy ręce umywają

-moja wina

Coraz więcej wkoło ludzi

-moja wina

O człowieka coraz trudniej

Moja wina

Moja wina

Moja bardzo

wielka wina!.

Już blisko pół wieku temu widział to Edward Stachura

To wszystko jest iluzją

Obok leży Bogusia z tego, co niechętnie zdradza choruje od lat 80 dziesiątych. Usunięte jajniki, jedna pierś jakieś znamię, przy oku, operacja stawu biodrowego a teraz ta stomia – radioterapie, chemioterapie, – co 2 lata wraca pod nóż. Też jest samotna Dostaje doła jak mówię o córce.

Ma bratanicę, która ją odwiedza.

Bogusia ją kocha. To zresztą świetna dziewczyna. Taka jak lubię. Jakby wyjęta z przedstawienia Stachury.

47 lat dredy i rower odreagowuje rozstanie z partnerem.

Bogusia mimo własnych kłopotw i chorób coś ciągle przeżywa - poczucie własnej misji.

Jak możesz mieć poczucie misji jak jesteś upokarzana patrząc na miny pielęgniarek, gdy wzywasz je, bo potrzebujesz zmiany pampersa a sama nie jesteś w stanie tego zrobić.

 Nie czarujmy się przy stomii jak spuszcza się jej treść jest straszny smród. I niech mi ktoś nie mówi, że stomik pachnie.

W sali są 3 kobiety każda ze stomią – Smród fekaliów czuje się mniej więcej ¾ razy dziennie.

Po operacjach jak jeszcze nie wstają nie myją się, pielęgniarki chcą się przespać a ty właśnie się spompowałaś w lichego pampersa i czujesz, że leżysz w moczu.

Wzywasz pielęgniarkę dzwonkiem o 3 w nocy.

Przychodzi półprzytomna rozczochrana. pochyla się nad tobą i nieświeżym oddechem pyta cię jakbyś udusiła jej dziecko.

 Czy musi pani teraz mieć zmienionego pampersa?

Upokorzoni czujemy się, co chwila, gdy nie jesteśmy w stanie sami się obsłużyć. Psycholog powinien być każdego dnia o każdej godzinie nie tylko dla pacjentów, ale i dla personelu szpitala według potrzeb.

Boże waśnie położyłam się spać i nagle taki podwójny ból pod kolanem i w przetoce, która wydala duże ilości płynów ustrojowych czy nacieków zmieszanych z krwią.

11 dni po operacji w domu, bo po tygodniu wyrzucają cię jak koślawy but.

Bez żadnych badań choćby moczu, który co jakiś czas się zatrzymuje bez badań guza, którego zostawili bez badań ginekologicznych, wyrzucają Cię, bo mają „procedury”.

Won radź sobie sam.

Do tych procedur wrócę.

Znów bardzo boli tabletka przeciwbólowa jeszcze nie działa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga