niedziela, 5 maja 2013

Słońce w ramionach....

Bajka
Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń i miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe!!! Hi, hi
Ściąganie, pobieranie udostępnianie zdjęć i treści – możliwe jest tylko za moją/autora/ pisemną zgodą.
„Balansować na linie wysoko ponad spojrzeniem Twych oczu”
˜”*°°*”˜
Pogoda nie sprzyjała pracą w ogrodzie wiec chwasty sobie rosły i zaczęłam się zastanawiać czy wszystko koniecznie trzeba wyplenić, bo na opóźnionym przednówku witamin nie za, wiele więc może warto wykorzystać te z chwastów. Poszukałam w necie i oto wynik;
Jadalne listki roślin dzikich są smaczne i zdrowe
 i trzeba je jeść – a co teraz można?
Chmiel, chmiel zwyczajny, cykoria podróżnik, dzikie jadalne rośliny, gorczyca polna, gwiazdnica pospolita, krwawnik, krwawnik pospolity, lepnica, mlecz zwyczajny, podagrycznik pospolity, przetacznik bobowniczek, rzeżucha, rzeżucha łąkowa, sałatka, stokrotka, stokrotka pospolita, tasznik, tasznik pospolity, zielenina
Liście niektórych dzikich roślin zawierają wiele ważnych witamin i minerałów. Młode pędy są jadalne często na surowo.
Zbieraj listki zawsze blisko łodygi tak, żeby ich nie zniszczyć.
Starsze egzemplarze, trzeba gotować tak jak szpinak. Jednak nie gotować zbyt długo, żeby maksymalna ilość minerałów i witamin była zatrzymana.
˜”*°°*”˜
1.Chmiel zwyczajny (Humulus lupulus) – z młodych pędów przyrządza się surówki, gotowane przypominają w smaku szparagi.
 2. Lepnica rozdęta (Silene vulgaris) – młode listki zebrane przed kwitnięciem można użyć do przyrządzenia sałatki, starsze gotować 5 do 10 min.
 3. Stokrotka pospolita, łąkowa, (Bellis perennis) – wiosną zbiera się młode liski, które następnie można dodać do sałatek.
 4. Tasznik pospolity (Capsella bursa pastoris) – w niektórych krajach używany do sporządzania sałatek oraz jako dodatek do zup.
 5. Rzeżucha łąkowa (Cardamine pratensis) – zawiera dużo wit. C, ma pikantny, ostry smak i zapach.
 6. Krwawnik pospolity (Achillea millefolium) - młode liście mają gorzkawosłony, korzenny smak, mogą być przyrządzane jak szpinak lub jako dodatek do zup.
 7. Przetacznik bobowniczek (Veronica beccabunga) – może być spożywana, jako sałata, zawiera dużo wit C, ( należy zachować ostrożność w przypadku przetaczników rosnących w strumieniach zawierających nadmierną ilość nawozów)
8. Mlecz zwyczajny (Sonchus oleraceus) – młode listki można używać do sałatek, blanszowanie i gotowanie usuwa gorzki smak.
 9. Gwiazdnica pospolita (Stellaria media) – bardzo odżywcza, używana do świeżych sałatek.
 10. Gorczyca polna (Sinapis arvensis) – listki zbierane tylko i wyłącznie przed zakwitnięciem mogą być użyte do sałatek by nadać im pikantny smak. ( UWAGA! nasiona są trujące)
 11. Podagrycznik pospolity (Aegopodium podagraria) – młode liście można użyć do sporządzenia sałatki zawierającej między innymi wit.C, prowitaminę A, potas, wapń i magnez, przyrządza się też podobnie, jak szpinak lub do zup.
 12. Cykoria podróżnik (Cichorium intybus) – młode listki cykorii można wiosną dodawać do sałatek, ze względu na zawartość witamin C, B i mikroelementów.
˜”*°°*”˜
Ponieważ nie można było pracować w ogrodzie, wykorzystywałam ten czas na drobne naprawy i porządki.
Są to takie czynności, za którymi nie przepadam, więc wykorzystuję dobry nastrój i wenę na ogarnięcie otoczenia, bo nie często mi się ona zdarza.
Zreperowałam klamkę od drzwi w pokoju, bo jedna się popsuła, ale znalazłam inną i pokombinowałam teraz gra jak w filharmonii. Zreperowałam też półki, które mi się zwaliły już 2 raz na telewizor – na szczęście nie uszkadzając go. Przy tej okazji zrobiłam porządek w szufladzie z kablami, z czego jestem bardzo dumna, bo rozplątałam z 50 różniastych kabli i tak je teraz poskładałam, że już nie będą się plątały.

Upiekłam też chlebek orkiszowy.
Nastrój mam fantastyczny i to dzięki jednej słodkiej dziewczynie, z którą wyjaśniłyśmy sobie wszystkie nieporozumienia i na serduchu słonecznie się zrobiło.
 Nie ma jak dobra energia, która zakwita wraz z wiosną jak cudne kwiaty.
Czekam, żeby słonko wyszło, bo tulipanki wszystkie zakwitną i będzie jeszcze radośniej.






















2 komentarze:

  1. Witaj Basiu! Raduje me serce Twój dobry nastrój. Piękne masz te swoje kwiatuszki. U mnie dzisiaj już słonecznie, ale na dzialce ziemia jest b, mokra. Zrobiło sie tez cieplej. Pozdrawiam. Buziolki. Ania (M.)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga