czwartek, 5 lipca 2018

Morszczyn na moją niedoczynność

Bajsza
Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń, miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe. Hi, hi
6 lipca 2018 r
~~~~~~~~~~~~~
 Matko jedyna poszłam dzisiaj w kierunku plaży nudystów i wracałam nieświadoma tego, że słońce z taką mocą operuje. Spaliłam sobie tak czoło, że obłęd dotknąć się nie mogę.
Do plaży nudystów nie dotarłam za to dotarłam do rezydencji Kwaśniewskich i kogoś tam jeszcze.
Dawniej to była rezydencja ponoć Oleksego, ale czort to wie czyja jeszcze. Muszę się tam wybrać przy mniejszym upale. 
W każdym razie dzisiaj spiekłam się niesamowicie.

Moja koleżanka jest już czarna jak murzynka, ale ona, co roku się opala i ma skórę przyzwyczajoną.
~~~~~~~~~~~~~
Zabrałam z sobą farby i jak pogoda się popsuje mam zamiar malować.
Teraz korzystam ze słońca, ale ja mam koloryt skóry w tej chwili raczej Azjatki. 
Muszę napić się kawy, bo zaraz padnę.
Znalazłam idąc plażą morszczyn pęcherzykowaty;
 
Stosowany, jako składnik mieszanek ziołowych, kosmetyków oraz w kuchni.
W suszonej postaci dostępny w sklepach ze zdrową żywnością. Surowcem są odsolone i wysuszone plechy morszczynów zawierające 0,03-0,1% jodu, przy czym co najmniej 0,02% jest organicznie związane w postaci pochodnych tyroniny.
Zawartość jodu zależy m.in. od stopnia zasolenia danego akwenu.
Oprócz jodu plechy morszczynu zawierają m.in. magnez, mangan, miedź, cynk, sód, potas, siarkę, chlor, nieco bromu, ślady arsenu, mannitol (5-12%), brunatny barwnik fukoksantynę oraz polisacharydy: kwas alginowy (12-19%), laminarynę i fukoidynę. Morszczyn z dobrym skutkiem jest stosowany w leczeniu nadciśnienia tętniczego i miażdżycy. Ponieważ poprawia przemianę materii jest doskonałym preparatem odchudzającym.
Jod poprzez stymulację tarczycy przyśpiesza spalanie kalorii.
W wyniku wielu eksperymentów przeprowadzonych w ciągu ubiegłego wieku, lekarze zauważyli, że ludzie przyjmujący jod szybko chudną.
Ze względu na właściwość pęcznienia kwasu alginowego, co sprzyja efektowi przeczyszczającemu, stosowany jest, jako dodatek do mieszanek i preparatów regulujących wypróżnienia.
Ponadto preparaty z morszczynu służą profilaktycznemu uzupełnianiu mikroelementów w diecie.
W skład ziół i mieszanek stosowanych w tych celach, wchodzą odsolone i wysuszone plechy morszczynowe zawierające nie mniej niż 0,1% jodu.

Ze względu na zmienność składu surowca i zawartości jodu, stosowanie morszczynu w niedoczynności tarczycy nie jest wskazane, może przy przedawkowaniu wywołać niepożądane objawy nadczynności tarczycy.
Morszczyn przyspiesza przemianę materii, zapobiega arteriosklerozie.
Polisacharydy mają działanie przeczyszczające.

Oczywiście tego z plaży nikt nie będzie jadł, ale w bryzie morskiej znajduje się jod i tego przedawkować się nie da.

Tak czy siak postanowiłam zostać tu do końca sierpnia a może nawet do końca września.
Może mi braknąć leków, ale w Kołobrzegu są lekarze dla turystów w razie, czego.
Jak ktoś się za mną stęskni wie gdzie mnie szukać.
Łóżko na razie jest wolne.
Miłej nocki i snów z morszczynem w tle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga