piątek, 6 lutego 2015

Diabelskie nasienie.

Gdy odlatują motyle
Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń, miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe. Hi, hi
Ściąganie, pobieranie, udostępnianie zdjęć i treści – jest nie możliwe – objęte prawem autorskim.
Rozdział 112
˜˜*°°*˜˜
5 lutego
Dalej na diecie;
80 cal x 2 kromki chlebka orkiszowego
50 cal masełko
50 cal szyneczki wiejskiej/jeden plasterek na 2 kromki/
120 cal. szklanka rosołu z kurczaka + szyjka bez skóry
125 cal makaron.
75 cal jabłko 2x ½
80 cal x 2 kromki chlebka orkiszowego
50 cal masełko
60 cal szyneczki wiejskiej/jeden plasterek na 2 kromki/
80 cal banan
/720 cal/
~~~~~~~
Wrzucę tu słów kilka o orkiszu, jem teraz tylko chlebek orkiszowy, mimo, że muszę po niego chodzić 1,5 km w jedną stronę - wierzcie mi jest pyszny.
Długi bochenek warzący 1 kg starcza mi na tydzień. Nawet jak troszkę się wysuszy jest jeszcze smaczniejszy. Kupuję go posypanego sezamem z mała ilością ziaren słonecznika wewnątrz. Podsuszony taki po jednym dniu w papierowej torbie kroi się na cieniutkie kromki, co też jest zaletą. Skóreczka jest pyszna chrupiąca, nawet okruszki z deski przyklejam do masełka, bo są mniam, mniam.
Polecam obejrzeć
Wartości odżywcze orkiszu
„Orkisz można określić „leczniczym praziarnem”.
Jest źródłem białka, błonnika pokarmowego, fitosteroli, szeregu witamin (A, E, D) i składników mineralnych (cynk, miedź, selen). Oprócz tego zawiera kwas linolenowy wpływający korzystnie na liczne funkcje naszego organizmu.
Spożywanie produktów orkiszowych może się przyczynić np. do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi.
Orkisz składa się w 56% ze skrobi, w 11,6% z białka, 2,7% z tłuszczu i 2% z minerałów.
Zawiera także zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe.
Dzięki temu jęczmień dwurzędowy korzystnie wpływa na układ krążenia, a także poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego.
Jest to źródło błonnika, żelaza, wapnia, cynku i potasu oraz witamin z grupy B i PP. Dojrzały orkisz to także źródło kwasu krzemowego.
Jak działa jęczmień dwurzędowy?
Wpływa na skórę, paznokcie i włosy, poprawia koncentrację i aktywność mózgu.
Dieta orkiszowa wzmacnia i regeneruje narządy w organizmie oraz poprawia funkcjonowanie układów. Ponadto orkisz wzmacnia narządy zmysłów, wspomaga chorych po zawale serca i jest wskazany dla niedożywionych, wyczerpanych osób. Kleik z orkiszu jest doskonały dla chorych na cukrzycę, gdyż zmniejsza zapotrzebowanie na insulinę i przyspiesza przemianę materii. Kaszka z orkiszu obniża cholesterol, zapobiega kamicy żółciowej, ma dużo białka i błonnika.
Kawa orkiszowa jest delikatnie przeczyszczająca i poprawia trawienie. Ponadto, przygotowując orkisz, ważne jest, by unikać aluminiowych naczyń, naczyń z tworzyw sztucznych, z uszkodzonym teflonem lub emalią. Nie należy także korzystać z kuchenek mikrofalowych, a gotowych potraw odcedzać.
Produkty orkiszowe powinny znaleźć się w jadłospisie wszystkich osób, które dbają o zdrowie.
Orkisz nie jest tani, ale nie trzeba spożywać go w dużych ilościach, by skorzystać z jego zdrowotnych właściwości.”
~~~~~~~
Chlebek można upiec samemu.
Składniki:
400 g mąki orkiszowej
1 łyżeczka soli
1/2 saszetki suchych drożdży (7 g)
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka miodu
300 ml ciepłej wody
Sposób wykonania:
1. Mąkę, sól i drożdże, wymieszać.
2. W środek mieszanki wlać oliwę, miód, wodę, dobrze wyrobić (min. 5 min), aż ciasto zacznie odchodzić od brzegów naczynia, ale jednocześnie będzie klejące.
3. Uformowane ciasto przenieść do wysmarowanej masłem i wysypanej otrębami foremki, przykryć i pozostawić w ciepłym miejscu
do wyrośnięcia i podwojenia objętości na około 1 - 1,5 h.
4. Przed pieczeniem wysmarować mlekiem.
5. Piec w temperaturze 200ºC przez około 40 - 50 minut, do zbrązowienia.
~~~~~~~
6 lutego
Dalej na diecie; choć…
Miałam maleńki kryzys na szczęście rozsądek wziął górę.
120 cal. szklanka rosołu z kurczaka + 2 dkg piersi z gąski
110 cal makaron
80 cal x 2 kromki chlebka orkiszowego
50 cal masełko
70 cal 2 cienkie plasterki serka mocarella + serwatka z serka
75 cal jabłko 2x ½
80 cal banan
15 cal pomidor z odrobiną cebulki i pieprzu
/600cal./
Tu po pomidorze z cebulką nastąpił kryzys
– dopadłam do orzeszków/różnych/
 z suszoną żurawiną, ananasem i rodzynkami, nie wiem czy cukier mi spadł tak mocno, czy miałam jakieś bardzo silne zapotrzebowanie w każdym razie zjadłam ze 2 garstki nie wiem ile to cal, bo nie sposób tego policzyć, na szczęście opanowałam się.
Później pomyślałam, że dobrze, że nie wpadła mi pod rękę czekolada gorzka z orzechami. Teraz już nic nie jem, ale okropnie mi głupio przed sobą samą.
Zważyłam się i schudłam zaledwie kilogram – jakoś jak po grudzie to idzie, hi, hi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga