niedziela, 10 września 2017

Żabi koncert...

Bajsza
Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń, miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe. Hi, hi
10 września 2017
~~~~~~~~~~~~~
Pojechałam – było naprawdę super.
Jerzy ma kapitalne poczucie humoru.
Tak się uśmiałam, że boli mnie jeszcze teraz brzuch.
Jest moim rówieśnikiem, jednak w Pabianicach mieszka od 6 lat to jest od czasu jak zmarła jego żona.
Nie mieli dzieci, więc nic nie trzymało go w Łodzi, do pracy dojeżdżał – pracował, jako pracownik naukowy w laboratorium WAM-u. 
Od kwietnia jest na emeryturze.
Tyle się dowiedziałam w antraktach między zabawnymi opowieściami.
Też ma początki cukrzycy, więc ciasto jest bez cukru.
Dostałam ćwiartkę do domu wraz z przepisem.
Ma na działce super 2 pokoiki i sporą kuchnię + ogromny taras i oczko wodne ze złotymi rybkami oraz jakimiś niesamowitymi żabami, które musi o określonej godzinie karmić muchami, żeby nie pogryzły mu rybek.
Okropnie to wszystko jest zabawne.
Ma 192 i waży 95 kg, mówi jak panienka, że się odchudza, bo rośnie mu lekki brzuszek.
Powiedział, że wpadłam mu w oko już wcześniej i cały ten upadek był wygłupem, bo nie wiedział jak mnie zaczepić. Ćwiczył ponoć te upadki na trawie u siebie na działce.
Dlatego jest trochę poobijany.
Na trawie to nie to, co na chodniku.
Śmiał się przy tym i nie wiem czy się wygłupiał czy mówił prawdę.
Twierdził, że wcześniej był zrobić sobie badania na osteoporozę, bo chciał mieć pewność, że się nie połamie. Bardzo chciał, żebym została jeszcze, miał zamiar poczęstować mnie obiadem, ale się wymigałam mówiąc, że jestem umówiona z koleżanką na Senioriadę.
Zostałam zaproszona, zatem na niedzielny obiad i powiedział, że jak mu odmówię znowu będzie musiał się pod coś rzucić na rowerze, żebym go ratowała.
Ciasto, bez jajek, masła i cukru/to przepis, który dostałam w prezencie
Składniki
ilość sztuk: 1 ciasto 23x33 cm
375 g mąki pszennej,
3 łyżeczki stewii/zamiast cukru/,
6 łyżek gorzkiego kakao,
2 łyżeczki sody oczyszczonej,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
160 ml oleju roślinnego,
500 ml wody,
2 łyżki octu,
2 łyżeczki aromatu waniliowego,
1 pomarańcza ze skórką cieniutko ściętą/zblendowane/ na lukier+1 łyżeczka stewii/zamiast cukru/,
Kilka rozdrobionych pistacji + suszone w paski skórki pomarańczy
Sposób przygotowania
Przygotowanie: 15min. › Pieczenie: do 45min. › Gotowe w: 60min.
Wszystkie suche składniki wymieszać w dużej misce.
Wszystkie mokre składniki połączyć w innej misce.
Mokre składniki wlać do suchych, a następnie zmiksować na gładką masę.
Wlać ciasto do wysmarowanej tłuszczem blaszki o wymiarach 23x33 cm.
Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 175°C przez 30-45 minut to zależy od piekarnika może być nawet dłużej.
Pozostawić w blaszce do ostygnięcia.
Lukier wg. uznania najlepiej ze świeżego owocu, zrobić, bez cukru.
Ciasto jest naprawdę dobre.
Sprawdziłam cukier po 2 kawałkach tego ciasta 151 – przyzwoity.
Ciasto jest dobre, ale jak dla mnie za ciężkie.
Ja uwielbiam puszyste ciasta. Mam taki swój ulubiony przepis na biszkopt, muszę go zmodyfikować na bez cukru i z minimalną ilość mąki pszennej.
Kiedyś jak jeszcze nie chorowałam, robiłam z niego tort orzechowy zawsze na imieniny.
Mój szwagier jak przychodził do mnie na imieniny, większość tortu zjadał sam i kiedyś mi powiedział, że tak pysznego tortu nie jadł nigdy i nigdzie.
Musiałam piec 2 duże, bo jeden znikał błyskawicznie.
Kiedyś jeszcze spróbuję go zrobić.
Oczywiście zmodyfikowany.
Obiadek praktycznie miałam od wczoraj. 
Ugotowałam tylko 3 maleńkie ziemniaczki i 1 brukselkę.
Na Senioriadę nie poszłam – za dużo wrażeń jak na jeden dzień.
Zastanawiam się czy iść na ten obiad, powiedziałam, że zadzwonię do 11 – nie wiem jak będę się czuła.
Obawiam się, że to za duże tempo jak na nową znajomość. 
Muszę sobie wszystko przemyśleć.   
Pogoda dzisiaj kiepska nie na rower, to chyba dobrze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga