czwartek, 23 sierpnia 2018

jak mgła i wiatr w szuwarach

Bajsza
Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń, miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe. Hi, hi
23 sierpnia 2018 r
~~~~~~~~~~~~~
Żyję chwilą i myślę - chwilo trwaj!!! Kto wie, co będzie jutro? 
„Ludzie dbają o siebie,
ludzie dbają o siebie
ludzie dbają o siebie stale uważają na siebie
i chuchają na siebie, noszą ciepłe skarpety i szale
zażywają mikstury, wybierają się w góry, by oddychać pełnymi płucami
zabijają kurczaki, przyrządzają przysmaki i wzmacniają swój wątły organizm.”
Dbanie sporo daje, ale jest jeszcze coś więcej.
Więcej niż możemy sobie dać sami. Więcej niż chcemy osiągnąć, albo więcej niż możemy sami sobie zaaplikować.  
„Ludzie dbają o siebie/2x/
ludzie dbają o siebie stale uważają na siebie
i chuchają na siebie/2x/
noszą ciepłe skarpety i szale
A tu lata mijają, a ci ludzie wciąż dbają
góry, góry, mikstury etc.”.
Życie nas zaskakuje, sami się zaskakujemy, żywimy nadzieję, że to, co od nas nie zależy ułoży się po naszej myśli.

„Nie mów do mnie kochanie, bo to mnie….”, no właśnie drażni? Zobowiązuje do lojalności, albo stwarza nadzieję nie mnie - Tobie a ja nie chcę mieć złudzeń – wolę się upić i zapomnieć czym jest miłość, he, he, bo taki ze mnie zimny drań

Jakie to oryginalne No nie?
„Lecz rzecz dziwna tym nie mniej
choć to nie brzmi przyjemnie coraz gdzieś jakiś człowiek umiera
inni wzrokiem go mierzą,
patrzą, ale nie wierzą,
czasem któryś z nich westchnie "O rany!"
Szepcą do siebie w sieniach Józek popatrz na Henia
choć nieboszczyk a jaki zadbany”
No właśnie lepiej żyć chwilą dbać o swoje dobre samopoczucie.
 „Życia nie da się powtórzyć.
Życie ma się tylko jedno.
Patrz by rano, gdy się budzisz,
móc rozkwitać a nie więdnąć”.
Żyję chwilą już mam ten komfort, że mogę.    
„Ludzie dbają o siebie/2x/
Ludzie dbają o siebie
stale uważają na siebie i chuchają na siebie,
noszą ciepłe skarpety i szale
A tu lata mijają, a ci ludzie wciąż dbają,
góry, góry, mikstury etc.
lecz rzecz dziwna tym niemniej
Choć to nie brzmi przyjemnie
coraz gdzieś jakiś człowiek umiera.”

No cóż widzisz dbanie jest ważne, szczególnie unikanie stresów, niewygodnych bryczesów, alkohol w umiarze i te twarze – raczej własna twarz, żeby ją mieć - mimo wszystko.
Zawsze pogodną, bez zrzędzenia marudzenia, uśmiech jakiś od święta jak się o nim pamięta.
Wiek wiadomo ma ten feler, że z pamięcią bywa różnie,
....,niech się pan tylko nie urżnie". 

„A potem, po pogrzebie znów jest słońce na niebie
ten sam cykl widać znów w świetle słońca
Ludzie dbają o siebie/2x/
Ludzie dbają o siebie do końca.

Ludzie dbają o siebie/2x/
Ludzie dbają o siebie stale uważają na siebie
i chuchają na siebie, noszą ciepłe skarpety i szale.

                               Andrzej Waligórski”
Hi, hi DOBRE!!!

A ja myślę, że to wiele –

 „ta odrobina melancholii,
która budzi ciepło naszych serc,
która uczy je czekać na te
ledwie wyczuwalne dreszcze niepewności,
przesyconej tajemnicą,
jest jak śpiew pierwszego ptaka o świcie.
Porusza krople rosy w źdźbłach traw,
budzi w nich światło, może nawet życie.
Ta odrobina melancholii,
jeśli jest częścią Twoich przeżyć,
- wybierz dla mnie te najpiękniejsze,
te, których jeszcze nie znałam,
te, o których tylko marzyłeś nieśmiało.
A że jestem trochę jak
mgła i wiatr w szuwarach
- dziś tu, jutro tam,
obejmij mnie mocno,
gdy się zatrzymam,
na tę jedną chwilę melancholii przy Tobie.

Mów do mnie niech zachwycą mnie Twoje
słowa
i Twoje oczy i czułe dłonie.
Mów do mnie każdą cząstką Twej
melancholijnej duszy,
Niech się w nią otulę,
niech nią przesiąknę,
nim rozproszę się gdzieś po polach,

nim odlecę pod skrzydłami samotnego orła
na niedostępną grań własnej melancholii” - bajsza
~~~~~~~~~~~~~
Ta jedyna chwila melancholii to tylko tyle, co nam zostało na niezbadaną naszą wieczność.
Gdybyś to wiedział nie trwoniłbyś tych jedynych niepowtarzalnych chwil.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga