środa, 5 grudnia 2012

„Cudownie jest - powietrze jest...”

BAJSZA
Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń i miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe!!! Hi, hi
„Balansować na linie wysoko ponad spojrzeniem Twych oczu”
* * * * *
Siedzę sobie w piórach jak kokoszka.
Dokładnie od 6 tej.
Zjadłam kawałeczek kiełbaski, pod tabletkę.
Wczoraj miałam imieniny.
Siedziałam w chłodnym mieszkaniu opatulona po uszy, bo grypa jeszcze nie całkiem mi przeszła.
Kilka osób zadzwoniło z życzeniami, ale najbardziej ucieszyłam się z rozmowy z moim ulubionym braciszkiem.
Dzidzi mnie zablokowało na Facebooku i nawet nie zadzwoniło.
No i dobrze jak się nie ma, kogo kochać, to się zostaje jędzą o zachodzie.
Kiedyś zachwycałyśmy się „Guand on est tellement triste on aime les couchers de soleil” z Małego Księcia, kiedyś czytałyśmy Stachurę nawet przedstawienie z jego tekstów paczka zrobiła a mamidło jak głupie jeździło z nią po miasteczkach na konkursy.
Kiedyś u „naszej” Potęgowej. „Białe słoneczko grzało nas z ukosa…, Hej Potęgowa
I inni, co pomarli i co zginą z nami;
Bracia kamraci, kumple i kompani
Spotka tam w raju nas się kupa luda!
Hej od tupania zadudni tancbuda”.
* * * * *
Bywało, że pod skrzydła i Tomka z Gosią, Maćka i Monisię i Marcina i dla każdego skrawek podłogi był.
Szłam z nimi w góry i na narty jak trzeba było i sakiewką byłam.
Dziś cóż - ideały się oklepały
„Business is business”
i nie ma, co – a ja nie tam,
 ja tu u raju bram,
 – jak kołek w płocie,
całkiem sam.
* * * * *
„Cudownie jest
Powietrze jest
Dwie ręce mam
Dwie nogi mam

W chlebaku chleb
Do chleba ser
Do picia deszcz

Nadchodzi noc
I zimno z nią
Mam ręce dwie
Obejmę się

Ukryję się
Utulę się
We własną sierść

Cudownie jest
Powietrze jest
Dwie ręce mam
Dwie nogi mam

W chlebaku chleb
Do chleba ser
Do picia deszcz

Daleko świt
Nie widać nic
Dwie nogi mam
Dojdziemy tam

Szczekają psy
Fruwają mgły
Niech pani śpi….”
Piosenka dla zapowietrzonego – Edwarda Stachury
Kto dziś czyta Stachurę, dziś są inne ideały.
* *
Jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy pamiętali.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga