wtorek, 6 sierpnia 2019

ZAPOMNIJCIE O JANTARZE

Bajsza
Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń, miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe. Hi, hi
6 sierpnia 2019 r
~~~~~~~~~~~~~~
Więcej szczęścia, na co dzień
Zastanawiałaś się jak to będzie, gdy skończysz np. 70 czy 80 lat.
Jeśli wcześniej byłeś sprawny, uprawiałeś jakiś sport nie wyczynowo, ale powiedzmy amatorsko to jest szansa, że będziesz w miarę sprawny fizycznie.
Musisz jednak liczyć się z tym, że poszczególne części ciała zaczną Ci odmawiać posłuszeństwa.
Kolana, biodra, kciuki gorzej jak kręgosłup.
Licz się z tym, tak może być.
A umysł to już inna sprawa.
Obserwuję tu moją koleżankę z pracy  panią polonistkę"; sama do siebie gada w łazience, wydobywa takie dźwięki jak śpiewne mamrotanie, najgorsze jest jednak to, że konfabuluje.
Dzisiaj jeden pan powiedział mi, że okropnie mnie oczerniała do niego, nie chciałam go pytać o szczegóły, on sam też nie chciał wszystkich podawać, żeby mnie nie denerwować. 
Skomentował to tylko tak, że ona musi chyba mieć coś z głową.
Sprawdziłam skąd biorą się takie zachowania.
I cytuję;
 „Konfabulacja to zaburzenie pamięci sprowadzające się do występowania fałszywych wspomnień.
Pojawiają się one w miejscu tzw. luk czy dziur pamięciowych.
Konfabulacja – przyczyny
Diagnozuje się ją w przebiegu:
               schizofrenii, zwłaszcza jej cięższych form;
choroby Alzheimera i Parkinsona;
zespołu Korsakowa (jest następstwem choroby alkoholowej);
zespołu Antona, gdy chory cierpi na poważne zaburzenia widzenia, ale uparcie im zaprzecza i wydaje mu się, że widzi normalnie;
zespołu Capgrasa: chory uważa, że osoby mu znane są swoimi sobowtórami;
chorób, przebiegających na skutek uszkodzenia płata czołowego;
anozognozji, czyli zaburzenia, które polega na niezdawaniu sobie sprawy z własnego stanu zdrowia, zwykle pojawia się przy paraliżu lewej strony ciała;
zapalenia mózgu;
krwotoku podpajęczynówkowego.
Może pojawić się także u osób w podeszłym wieku, zwykle u ludzi z demencją starczą.
Konfabulacja jest problemem typowo psychiatrycznym, ze względu jednak na to, jakie są jej przyczyny, może ona różnie się objawiać. Konfabulacja zwana jest w psychologii wspomnieniem rzekomym. Oznacza zastępowanie tego, czego nie pamiętamy czymś zmyślonym tak, aby historia była wiarygodna.
Co ciekawe, osoba, która ją stosuje jest przeświadczona, że te informacje są prawdziwe i właśnie one się wydarzyły.
Konfabulacja jest zaliczana do paramnezji, czyli jakościowych zaburzeń pamięci.
Pierwszy przypadek konfabulacji opisał rosyjski psychiatra, Wiktor Korsakow (od jego nazwiska pochodzi nazwa jednostki chorobowej: zespołu Korsakowa, będzie o nim jeszcze nowa). Konfabulacje dzieli się na sprowokowane, gdy osobie chorej zadaje się pytania i odpowiada ona z użyciem wspomnień rzekomych oraz spontaniczne, gdy osoba sama opowiada nieprawdziwe historie.
 Jak objawia się konfabulacja?
Czy jest tożsama z kłamstwem? 
Nie, ponieważ osoba, która ją stosuje nie jest tego świadoma. Towarzyszy jej przeświadczenie, że to, co wymyśliła i czym uzupełniła luki we wspomnieniach jest prawdą i się wydarzyło. Zwykle, bowiem wspomnienia rzekome są logiczne i racjonalne oraz doskonale pasują do całej historii.” 

Mogłabym tu podawać wiele informacji nt., zachowań mojej koleżanki np. to pochylanie się głęboko do umywalki, gdyż jak sądzę nie widzi dobrze strumienia wody.
Cóż można jej tylko współczuć, że starość tak niszczy jej psychikę.
Jednak tak jak mówiłaś Aniu trzeba trzymać się od niej z daleka i omijać szerokim łukiem.
~~~~~~~~~~~~~~
Wkurzyli mnie dzisiaj szefowie Jantaru przenieśli moją ulubioną sąsiadkę Lunę

do przyczepy, na 2 tygodnie.
Ponoć ta, która zajęła jej miejsce jest ważniejsza – ważniejsza – czujesz to?
Niech ich szlag trafi a tej po prawej nie ruszyli i ponoć ma być do końca miesiąca.
Maaasakra.
~~~~~~~~~~~~~~
Zrobiłam sobie galaretki, robię je, co wieczór. Niestety okazuje się, że piec już ciasta francuskiego w piekarniku nie mogę, bo właściciele twierdzą, że idą w koszty.
Czyli kuchenka jest, ale o pizzach, ciastach i zapiekankach trzeba zapomnieć.
Ciekawa jestem, czy faktycznie uszkodzili piekarnik, czy tylko napisali, że jest awaria.
Krótko nie wolno go używać. 
Płacę o 5 zł dziennie więcej, ale mam mniej możliwości do korzystania z urządzeń.
KOCHANI ZAPOMNIJCIE O JANTARZE,
tu było fajnie w ubiegłym roku, ale w tym mamona zaczyna oślepiać właścicieli.
Tak się zeźliłam, że w przyszłym roku już tu nie przyjadę. 
Rower normalnie oddam pierwszemu lepszemu włóczędze a im nie zostawię.
Zrobili się okropnie pazerni więc nic im nie dam
~~~~~~~~~~~~~~
Zaczęłam ćwiczyć te ćwiczenia, co wstawiłam na Facebooku. 
Robię je rano w pokoju.
Jak mi się przypomni w ciągu dnia i wieczorem na dworze.
Widzisz z tym dopieszczaniem siebie samej, czy siebie samego to jest tak.
Musisz uświadomić sobie, co daje Ci najwięcej szczęścia. 
Teraz ostatnio jest gorzej,
bo wkurzają mnie właściciele
Jantaru
Trudno być szczęśliwym jak ktoś Cię wkurza a przecież jestem na wczasach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga