wtorek, 22 grudnia 2020

Gdy serce płacze :(

 Bajsza

Wszelkie podobieństwa do osób, zdarzeń, miejsc, które mogą zaistnieć są zupełnie przypadkowe. Hi, hi

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie za zgodą autora

„non omnis moriar”- Horacy

~~~~~~~~~~~~~~  

22 grudnia 2020 r

Bywa, że wychodzę do furtki, czasami nawet na ulicę i rozglądam się, za bezdomnym zwierzakiem.

Latem nawet wystawiłam pod furtką miskę z wodą a na trawniku przed domem wbijałam takie psie smakołyki, wierząc, że w końcu jakiś samotny zwierzak poczeka pod furtką na mnie.

Szabaj przecież sam wsiadł do mojego samochodu. 

To on mnie wybrał.

Teraz niestety żaden zwierzak do mnie nie przychodzi, więc jestem sama i czasami jest mi b. smutno.

Chciałam nawet adoptować pieska, wysłałam kilka razy ankietę adopcyjną, ale chyba jestem już za stara tak sądzą opiekunowie piesków w schronisku, bo nigdy nawet nie napisali do mnie.

W mojej szkole I Liceum Ogólnokształcącym w Pabianicach też już o starych emerytowanych nauczycielach, nikt nie pamięta. 

Nauczyciele składają sobie nawzajem życzenia, uczniowie sobie i uczącym ich nauczycielom a o emerytach nie pamięta nikt.

Ja to pikuś uczyłam tylko wf, ale przecież żyje jeszcze z 50 nauczycieli poważnych przedmiotów/maturalnych/, im też na stronie szkoły nikt nie składa życzeń ani Świątecznych ani żadnych innych.

I słyszę słowa życzeń, obecnych nauczycieli i moich byłych uczniów, „abyśmy byli otwarci na siebie nawzajem” i dalej „i słuchać innych”

Wstawiłam Mój filmik na stronie szkoły z tekstem;

„A ja pozwolę sobie złożyć życzenia Świąteczne tym wszystkim nauczycielom emerytom, o których niestety w I liceum już nikt nie pamięta...Wiary, która odmieni nasze serca,

Nadziei, że jutro będzie lepsze,

Miłości, która przetrwa najgorsze momenty w życiu.

I zdrowia, którego wszyscy potrzebujemy.

Wesołych świąt Bożego Narodzenia!”

Wiele lat ignorowałam, obojętność pracowników szkoły wobec emerytów, ale to jest bardzo przykre, że robią „kartki świąteczne dla pensjonariuszy pabianickiego DPSu,”a kompletnie nie pamiętają o nas.

Śniła mi się p. prof. Z. Tomaszewska cudowna nauczycielka j. polskiego – tak bardzo było jej przykro, że kiedy odeszła na emeryturę nikt o niej nie pamiętał.

Z nikim ze szkoły nie chciała rozmawiać.

Popadła na tym punkcie w depresję. Nie ona jedna, szczególnie ciężko jest tym, którzy nie mają przy sobie dzieci, wielu zaś z nich żyło życiem swoich uczniów.

Gdy odeszli na emeryturę wszyscy o nich zapominają. Taki piękny zawód i z takim smutnym finałem.

U Gosi S. znalazłam taką grafikę. Jest w niej zawarty ogromny sens życia. 

Smutna prawda, podcinająca skrzydła w końcówce życia i uświadamiająca, że nasze wybory, bardzo często są niezwykle naiwne.

Czas chyba najwyższy to zrozumieć.

 

Jeśli prawdą jest, że w Anglii i nie tylko odkryto nową mutację Koronawirusa.

To, co mogą mówić o przygotowanej szczepionce? 

Wydali miliardy dolarów na szczepionkę, różne kraje ją zakupiły, przecież jej nie wyrzucą.

Trzeba, zatem wyszczepić ludzi, tylko, czy ta szczepionka pomoże, czy bardziej może zaszkodzić.

Jedyny sposób uniknięcia zakażenia, to izolacja od innych ludzi.

„Wszystkie leki, oraz szczepionki mają skutki uboczne”. Tak mówi na briefingu przedstawicielka Europejskiej Agencji Leków /EMA/

„Mają skutki uboczne”, 

badania zaś odbywały się na ludziach zdrowych. 

Co z tymi, którzy na coś chorują?

Jak oni zniosą szczepionkę? Tego nie wie nikt.

Teraz kilka życzeń świątecznych, wybierzcie sobie te życzenia, które Wam najbardziej pasują.

Dzyn, dzyn, dzyn. Słyszysz już?

To renifery pędzą w mróz.

Z Mikołajem wiozą prezentów stos,

niech i pod Twoją choinkę wpadnie coś.

Boże Narodzenie jest piękne, uwierz w to!

Nawet w pandemii ma tę moc!

Kiedy śnieg stopnieje

Gdy choinka zgaśnie

Jak mróz odpuści

I ta zima minie

Te wypowiedziane teraz

Szczere życzenia świąt

Dobrych zdrowych i radosnych

Nadal będą gościć

W naszych sercach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za notkę i pozdrawiam

Archiwum bloga